Projekt
Rozwój narzędzia o nazwie „Portal Klienta”, (Customer Dashboard), służy klientom do zarządzania usługami oferowanymi przez firmę Sinch. Najbardziej rozbudowanym modułem tego portalu jest komponent SMS. Umożliwia on użytkownikom końcowym:
- kontrolę statusu wiadomości,
- przeglądanie danych analitycznych,
- przeglądanie planów taryfowych,
- dokonywanie płatności i integrację z API (na przykład REST / SMPP).
- posiada funkcję zarządzania kontami (jeden użytkownik może być członkiem wielu kont).
Portal Klienta niebywale uprościł ścieżkę dołączenia do usługobiorców Sincha. Dzięki niemu, od 2018 roku, liczba klientów wzrosła 14-krotnie.
Klient
Sinch jest globalnym dostawcą rozwiązań chmurowych z zakresu komunikacji głosowej i wideo dla przedsiębiorstw (Real Time Communication). Firma od 14 lat działa w biznesie telekomunikacyjnym i posiada biura w ponad 30 miastach. Swoimi działaniami obejmuje około 30% światowego rynku A2P SMS. Obsługuje obecnie różne protokoły komunikacji takie jak SMS, RCS, głosowe i wideo, a także 600 miliardów interakcji rocznie.
Zadanie
- Stworzenie skalowalnego narzędzia z intuicyjnym interfejsem.
- Narzędzie musi współpracować z innymi systemami.
- Platforma scalająca dziesiątki różnych produktów i usług oferowanych przez Sincha, gdzie każde z nich charakteryzuje się unikatową konfiguracją.
Jako partner j‑labs software specialists jesteśmy zadowoleni z wysokiego poziomu kompetencji i zaangażowania inżynierów. Ich specjaliści realizują styl bezproblemowego zarządzania projektami i konsekwentnie spełniają nasze oczekiwania. Transparentność i elastyczność, to cechy charakterystyczne wysokiej jakości ich pracy.
Peter Dearman, Director of Engineering SMS, Sinch
Realizacja
- Kompletna i skalowalna architektura monorepo/microfronted.
- Pełny CI/CD workflow w Gitlabie dla aplikacji MPA/SPA.
- Testy E2E z użyciem Cypressa (wyczerpanie ścieżek krytycznych w procesie).
- Wiele automatycznych samoobsługowych funkcji w chmurze, np. edytor wiadomości m.in. dla RCS, WhatsApp, czy system płatności.
- Rozwiązania mające na celu utrzymania spójności między wieloma systemami w Sinch – blokowe budowanie komponentów.
- Projekty zakładają dalszy rozwój i dodanie nowych funkcjonalności.
Współpraca Sinch i j‑labs polega na wzajemnym uzupełnianiu się zespołów. J-people prowadzą stand-upy i są częścią procesu udoskonalania produktu, który realizują. Sinch zarządza projektami, kieruje planem dostaw oraz roadmapą. Dzięki płynnej komunikacji naszych Delivery Managerów z biznesem Partnera, na bieżąco rozwiązujemy wszelkie problemy, dyskutujemy i budujemy relacje w oparciu o zaufanie, transparentność i wspólną chęć udoskonalania. Taka kooperacja sprawia, że rozumiemy potrzeby i zobowiązania klienta, wiemy, czego potrzebują ich zespoły oraz zapewnimy odpowiedni poziom ekspertyzy naszych specjalistów.
Zespół
j-labs jest Partnerem Technologicznym Sinch od 2017 roku. Specjaliści refaktoryzują wiele starszych komponentów, które zostały napisane w PHP. Tworzą dla Sinch nową architekturę opartą o microserwisy przy użyciu technologii takich jak Java i Kotlin (backend) oraz React (frontend). W projekt zaangażowanych jest 14 specjalistów j‑labs oraz pracownicy Sinch (w całym Sinch pracuje ponad 50 j‑people). Inżynierowie z j‑labs pracują w 4 odrębnych zespołach:
Price&Cost samodzielny zespół po stronie j‑labs (do połowy 2023):
- 1x Java Tech Lead
- 2x Java Expert Engineer
- 2x Java Senior Engineer
- 1x Expert QA Engineer
- 1x DevOps Engineer
API:
Platform Provisioning:
- 1x Java Expert Engineer
- 1x Java/Kotlin Senior Engineer
Client Services: